سرپرست استانداري يزد :مسئله واگذاري زمين‌ با اجاره 99 ساله مجددانه پيگيري شود

يزدفردا :تاكنون بيش از27 هزار نفر در استان يزد، متقاضي دريافت زمين با اجاره 99 ساله شده‌اند

دومين جلسه بنياد توسعه كارآفريني و تعاون استان يزد به رياست سرپرست استانداري يزد و با حضور مديران دستگاه‌هاي مربوطه در دفتر استاندار تشكيل گرديد.

سيد عليرضا نبوي‌زاده در اين جلسه با تاكيد بر پيگري دقيق و سريع مسئله واگذاري زمين با اجاره 99 ساله به متقاضيان واجد شرايط گفت: مجددانه از دستگاه‌هاي مربوطه مي‌خواهم تا در اسرع وقت و با نهايت دقت و همت، مسئله واگذاري اين زمين ها را به واجدين شرايط پيگيري كنند. وي به مصوبات هيات دولت در بخش مسكن اشاره كرد و گفت: دولت با واگذاري زمين با اجاره 99 ساله، قيمت زمين را از قيمت تمام شده مسكن حذف كرد كه سهميه استان يزد در اين رابطه 17 هزار و 500 واحد مي‌باشد، معاون عمراني استانداري ابراز اميدواري كرد تا با عملياتي شدن اين طرح، روند رشد ساخت و سازهاي غير مجاز و خارج از محدوده در شهر يزد متوقف گردد.

در پايان اين جلسه محمد حسن محمد پناه، مديركل تعاون استان يزد در گفتگوي كوتاهي با خبرنگار روابط عمومي استانداري با اشاره به زمينه‌هاي تاسيس بنياد توسعه كارآفريني و تعاون استان گفت:هدف از تشكيل اين بنياد، شناسايي بسترهاي مناسب سرمايه‌گذاري و حمايت از كارجويان علاقه‌مند به توليد، توسعه و اشتغال مي باشد. وي به تشكيل شركت تعاوني پيشكوتان تدبير صنعت متشكل از مديران بازنشسته و باتجربه اشاره كرد و افزود: اين تعاوني از اين به بعد تحت عنوان بنياد توسعه كارآفريني و تعاون ايفاي نقش خواهد كرد.

وي به تشكيل ستاد راهبردي در همين رابطه اشاره كرد و اظهار داشت: جلسات هر دو هفته يكبار در حضور استاندار تشكيل خواهد شد و گزارشات هفتگي و ماهيانه توسط اداره تعاون و استاندار به وزارت تعاون ارائه مي‌گردد.

شايان ذكر است؛ تاكنون در رابطه با واگذاري زمين با اجاره 99 ساله، 34 تعاوني مسكن محلي تشكيل و 81 تعاوني نيز در شرف راه‌اندازي مي‌باشد، در حال حاضر بالغ بر بيست و هفت هزار نفر متقاضي دريافت زمين با اجاره 99 ساله مي‌باشند كه پس از بررسي‌هاي لازم، اين زمين‌ها در اختيار متقاضيان واجد شرايط قرار خواهد گرفت.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا